Benim Blogum!

Evet arkadaşlar kişisel bloguma hoşgeldiniz! :)
Spor, Programlama, C#, Javascript, Adobe Illustrator&Photoshop, Unity3D... başlıklarını bu blogumda ele alacağım.
Ve kişisel spor günlüğümü tutacağım. Takipte kalın!

16 Haziran 2014 Pazartesi

Ders 02: Javascripte Giriş

2.DERS :)
JAVASCRİPTE GİRİŞ VE DEĞİŞKENLER

Nesne ve buna uygulanan olaylar ile ilgili bir takım görevleri vardır. Javascript kullandığı her unsuru nesne olarak algılar.
-İyi bir programcı kod satırlarında açıklamalar yapar.
AÇIKLAMA SATIRLARI: Eğer kodlarınız arasına küçük notlar düşmek isterseniz --> Tek satırlık ise -> //......
Birden fazla satırlık ise -> /* ....
........
...*/
VERİ TÜRLERİ:
NUMBER

Sayısal bir veri türüdür. Ondalıklı ve tam sayıları tanımlamak için kullanılır.
* 8 tabanlı sayıları tanımlamak için başına “0″
* 16 tabanlı sayıları tanımlamak için başına “0x” yazılır.
ÖRNEK:
var a = 55 // tamsayı
var a = 055 // 8 tabanlı sayı
var a = 0x55 // 16 tabanlı sayı
 


BOOLEAN

Mantıksal bir veri türüdür. true (doğru) ya da false (yanlış) değerlerini alabilir.
Örnek: 
var t = true;
var k = false;


STRING

Karakter katarları (metin, metin grupları) string olarak tanımlanabilir. Sayısal değerlerinde string olarak tanımlanabilmesi mümkündür. Fakat matematiksel olarak işlem yapılamaz.
ÖRNEK:
var t = "ali";
var k = "12";


JavaScript'te tür güvenliği
JavaScript tür güvenliği olmayan bir dildir. Aynı değişkende önce string, sonra tam sayı depolayabiliriz:
var a=5;
a="metin";


DEĞİŞKENLER:
GENEL DEĞİŞKEN ÖZELLİKLERİ 

Değişkenler, bilgi depolamak amacıyla kullanılır. Değişkenler var komutu ile oluşturulur. Karakter olarak kullanıldıklarında işlem yapılamaz, numerik olarak kullanıldıklarında ise işlem yapılabilir. Kullanımına bir örnek verelim:
ÖRNEK:
var sayi;
var sayi1 =10;
var sayi2 ="10";

Burada birinci satırdaki "sayi" değişkeni script kodunun herhangi bir yerinde kullanılmak üzere oluşturulmuştur. İkinci satırda "sayi1" adındaki değişkenin değeri hemen o satırda = ifadesinden sonra verilmiştir. Böyle değişken tanımı da yapılabilir. Üçüncü satırda ise değişkenin karakter ifadesi olarak kullanımını görüyoruz. Burada önemli olan karakter değişkenlerinin alıntı " " ifadesi arasında kullanılmasıdır.
Her değişkenden sonra ; konulmalıdır.

Şimdi değişkenlerle ilgili matematik işleminin nasıl olacağını görelim:
ÖRNEK:
var sayi1 = 10;
var sayi2 = 20;
var sayi3 = sayi1+sayi2;

Birinci ve ikinci satırlarda değişkenler oluşturduk. Üçüncü satırda ise sayi3 değişkeni ile diğer değişkeni topladık. Burada önemli olan işlem yapmak istediğimizde değişken değerinin alıntı " " işaretlerinin arasına konmamasıdır. sayi3 'ün değeri 30'dur.

Şimdi de karakter olarak tajnımladığımızda neler olucak bakalım:
ÖRNEK:
var sayi1 = "10";
var sayi2 = "20";
var sayi3 = "sayi1+sayi2";

->sayi3, 1020 olacaktır. DİKKAT:Bu işlem sadece + operatörü için geçerlidir.

DEĞİŞKENLERE AD VERİLİRKEN UYMAMIZ GEREKEN KURALLAR:
1)Değişken isimleri karakter veya _ ile başlayabilir. Değişkenin ilk karakteri rakam olamaz.
2)Değişken tanımlarken bir veya birden fazla boşluk bırakmak tanımlama açısından sorun teşkil etmez.
3)Büyük-küçük harf duyarlılığı vardır. Mesela sayi ile Sayi farklı değişkenlerdir.

Evet arkadaşlar bir dersin sonuna daha geldik. Daha fazla bilgi için takipte kalın :).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder